MENU

BPA SØKNADEN

Hjem Forum Diskusjonsforum for BPA-Portalen BPA SØKNADEN

Dette emnet inneholder 3 svar, har 3 deltakere og ble sist oppdatert av Kirsti Cath Dahle Kirsti Cath Dahle 2 år, 5 måneder siden.

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)
  • Forfatter

Inger-lise Lyngstad
    Participant

HEI. JEG HAR SØKT KOMMUNEN OM BPA 2 GANGER OG FÅTT AVSLAG, 1 GANG ANKET TIL FYLKESMANNEN SOM VAR ENIG MED KOMMUNEN. JEG ER VELDIG HJELPETRENGEDE. SITTER I EL RULLESTOL.JEG HAR HJELP AV HJEMMETJENESTEN MORGEN OG KVELD. ELERS ER DET MIN MANN SOM BISTÅR . HAN ER VELDIG SLITEN!! HAR STØTTEKONTAKT 16 TIMER PR.MND.
    MÅ JEG TILKALLE HJEMMETJESTEN HVER GANG JEG SKAL GJØRE NOE FOR Å DOKUMENTERE HJELPEBEHOVET?ELLER KAN JEG SØKE EN 3 GANG?

Hei Inger-Lise!

Aller først, du kan søke om BPA så mange ganger du måtte ønske. Det kan være verdt å gjøre et forsøk til, men da må du nok gjøre noen nye grep.
    Kanskje noen andre i diskusjonsforumet her kan gi deg noen tips ..

Du skriver ikke noe om kommunens begrunnelse for avslag. Har du tidligere lagt ved dokumentasjon på ditt assistansebehov, for eksempel fra lege, fysioterapeut, spesialist, rehabiliteringstjeneste, eller lignende? Det kan være at det ville hjelpe. Du skriver at du har assistanse fra hjemmetjenesten to ganger pr dag, i tillegg til støttekontakt. Hvor mange timer pr uke tilsammen assisterer hjemmetjenesten deg, og hvor mange timer pr uke mener du selv at du trenger?
    Har du fått bistand til å skrive de tidligere søknadene, fra noen som har erfaring med BPA? Kan det være en idè at en ny person bistår deg? Det er fort gjort å se seg litt «blind», og det kan være viktige argumenter du eller den som har bistått deg har utelatt.

Send oss gjerne en e-post med mer opplysninger hvis du ikke ønsker å dele alle detaljer her i forumet. Kontaktinformasjon finner du ved å klikke på valget «Kontakt» til høyre i menyen over.

Uansett, ikke gi deg hvis du trenger mer assistanse enn det kommunen kan tilby deg i dag. Lykke til!

Daniel Seizew
    Participant

Hei
    Jeg søker jobb som assintent. Jeg har praktis fra Polen.
    Jeg bor i Brevik men skal jeg flyttet der hvor er jobb

Hei Daniel!
    Ledige stillinger for personlige assistenter finner du ikke her. Se blant annet på nettstedene NAV.no, FINN.no, i lokalaviser, på nettsidene til noen av de private BPA-leverandørene, kommunenes nettsider, mv.
    Lykke til med jobbsøk!

Viser 4 innlegg - 1 til 4 (av totalt 4)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.

Kommentarer er stengt.