MENU

BPA barn

Dette emnet inneholder 1 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av Kirsti Cath Dahle Kirsti Cath Dahle 2 år, 7 måneder siden.

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)
  • Forfatter

Otilie Dahl
    Participant

Mitt barn har en egen assistent men når min sønn er på skolen/undervisning nekter skolen han å ha med assistenten sin da de sier de har egne assistenter på skolen som hjelper til. Har de lov og rett til det?

Hei Otilie!

Beklager at du ikke har fått svar tidligere, men spørsmålet ditt har visst forsvunnet litt.

Jeg tror dessverre at skolen har all rett i denne saken. Det vi heldigvis ser i en del kommuner er at flere finner gode løsninger hvor skoleassistent og BPA er en og samme person, og at helsetjenesten og skolen samarbeider seg imellom vedrørende finansiering av assistansen. Dette til beste for barn og deres foreldre. Er det slik at ditt barn har behov for assistenter som må ha omfattende opplæring for å yte god assistanse, kan dette kanskje være et vektig argument overfor skolen. Antar i så fall at det da er lurt å ha en spesialisterklæring som bekrefter dette.

Lykke til!

Viser 2 innlegg - 1 til 2 (av totalt 2)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.

Kommentarer er stengt.